La motxilla (treballam les fraccions)

Títol: Wikipedia (wiki)
Idioma: English
Nivell Ed.:
Etapa:Primària
Cicle: 3r
Àrea: anglès
Contingut: la Wikipedia és una enciclopèdia de creació col·lectiva on tothom pot publicar articles i editar informació:
- portals temàtics: ciències, cultura, geografia, història, humanitats...
- article a l'atzar
- articles de qualitat
- actualitat
Adreça: http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page
bibliogràfiques i la rellevància de les mateixes.
text, etc.
Valoració:
Google Earth
Idioma: Català
Nivell educatiu: 2n cicle
Contingut: Comunitats autònomes i províncies d'Espanya
Adreça: http://www.google.es/intl/es/earth/index.html
Estratègies didàctiques: Transmissió de continguts i tècniques col.laboratives
Aplicació didàctica:
Durant la primera sessió vàrem utilitzar el google earth a la pissarra digital per identificar Espanya, a més d'identificar els diferents continents i altres païssos (de les diferents nacionalitats que hi ha al grup-classe).
Avaluació: Clara i concreta.
Valoració: A l'àrea de Medi crec que és un recurs força interessant a l'hora d'estudiar geografia, i a més arrel d'aquesta pràctica vàrem decidir que també ho podríem utilitzar a Matemàtiques per a fer canvis de mesures i càculs de distàncies. Va esser tambè força engrescador quan els hi vaig demanar que cercassin el pati de l'escola vist des de el cel. En general és un bon recurs per aquesta aplicació en concret.
Imatge:
Lectura eficaç
CONTINGUT QUE ES TREBALLA: La descripció d’animals.
ÀREES A LES QUALS ES FA REFERÈNCIA: Llengua catalana i Coneixement del medi.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: L’activitat consisteix en llegir atentament una descripció clara i concisa d’un animal i clicar damunt el dibuix de l’animal que s’ha descrit. L’avaluació és automàtica amb encerts i/o errades.
PÀGINES WEB O PROGRAMARI UTILITZAT
EXEMPLE DE L'ACTIVITAT REALITZADA AMB ELS ALUMNES
EL BLOC D’AULA
Títol: Blogger
Àrea: Coneixement del medi i llengua catalana
Contingut: Treballem les competències
Nivell educatiu: 3r cicle d'EP
Idioma: Català
URL: http://aulaema.blogspot.com.es/
Estratègies didàctiques: Exposició dels treballs a la resta de la classe. També s’hi pengen recursos perquè a casa puguin practicar, així també els pares fan un seguiment d’aula. Els treballs que se pengen generalment són fets en grups, i la revisió del bloc se fa des de la pissarra digital amb tot el grup classe. A vegades també se pengen treballs individuals per augmentar la motivació i l’ interès.
Aplicació didàctica: . Les feines acabades van penjant-se i després cada grup exposa la feina a la resta de companys mitjançant la pissarra digital. Per ells és molt engrescador veure les feines penjades i n’estan orgullosos. És una gran eina per motivar i engrescar. Treballem totes les competències perquè els treballs que s´hi pengen són en grup: Autonomia i iniciativa personal i aprendre a aprendre: formació dels grups heterogenis (supervisats per jo) però ells s’organitzen les feines a fi de cada un faci una part complementària i s’ajudin entre ells, C. del tractament de la informació i competència digital, han de cercar la informació a la red, interpretar-la i elaborar el power-point; C. Lingüística: Escriure els textos i fer l’exposició oral. C. social i ciutadana, es respecten els treballs i en fan valoracions,...
Avaluació: No planteja
Valoració: Molt positiva. És un bon recurs per fer el seguiment de classe i com a mitjà de comunicació entre família i classe. Els nins troben més sentit a fer les tasques per què saben que poden ser penjades al bloc. La feina agafa un sentit més funcional.